Monthly Archives: februari 2016

5a skrev om besöket till Sundom

Det kändes pirrigt men också roligt.
Man blev jättevåt vid Öjberget, men man kunde värma sig i skidstugan.
Vi gick med snöskor, det var tungt.
I skolan såg det ut som ett hotell.
Man fick inte ha skor inne, det var konstigt.
Skolan var jättefin och modern.
Vi åt på grillen Grillo, det var jättegott med hamburgare.
Vi spelade Kahoot och åt godis och hade roligt.
Discot var jätteroligt.
Sen gav vi våra telefoner till lärarna och efter det skull det vara tyst, men ingen var tyst.
Vi började sova kl 22.00, men vi sov inte.
Jag och de andra killarna pratade om hemlisar.
Stadskriget var bäst.
Roligaste var det när vi spelade Kahoot.
När jag kom hem var jag TRÖTT.
Det var en rolig resa.

Posted in #Skolkontakt.

Tack för senast Sundomskola!

Ett stort tack till alla lärare och elever för två fina dagar tillsammans! Tack för att ni tog emot oss och skötte om oss väl!
Vi fick dessutom med oss nya tankar och idéer som nu ska prövas!

Hälsningar från Björneborg!

Posted in #Skolkontakt.

En elevs berättelse om resan till Sundom

Vi startade till Sundom fredagen den 11.2.2016 kl. 8. Vi for med bussen som hette Lyttylän Liikenne och chauffören var Verneris morfar och Waltteris farfar. Bussresan till Sundom var rolig och resan tog 2 timmar och trettio minuter.
När vi kom fram till Öjberget for vi först in i en stuga där det fanns en brasa. Där fick vi information om dagen och reglerna i Öjberget. Till mat fick vi lasagne och det var gott. Jag åkte pulka på Öjberget.
Till skolan åkte vi kl. 14.30 och när vi kom fram till skolan så förde vi väskorna och sakerna till gymnastiksalen. I skolan var vi ungefär 45 minuter och efter det gick vi till en matplats som hette Grillo och den lag ca. 300 meter från skolan. Där åt vi franskpotatis  och hamburgare och det var jättegott. Efter att vi ätit gick vi tillbaka till skolan och spelade innebandy där så länge att discon skulle börja.
Discon började kl. 18 och Sundomeleverna bjöd på pizza, mockarutor och annat smått och gott. På kvällen spelade jag för första gången ett nätspel som hette Kahoot och jag blev alldeles förälskad i spelet.
Discokvällen slutade kl. 20.30. Efter det skulle vi göra oss klara för läggdags. Tystnaden var kl. 22 men efter kom en Securityvakt och frågade efter vår lärare. Vår lärare Tomas fick förklara och prata med vakten utanför gymnastiksalen och vi fick höra att alarmet hade farit på när några hade rört sig i korridoren.
Nästa dag var det väckning kl. 7. Vi åt frukost i en av sexornas klassrum och efter det kom Sundomeleverna till skolan och vi skulle ha gemensamt program med dem. Det var tre stationer. Det var ”stadskrig”, Kahoot och vänskapsträd. Vi indelades i tre grupper och besökte stationerna. Efter att alla varit vid de olika stationerna var det lunch, ungefär kl. 10.30. Vi åt skinkfrestekse till lunch och det var gott.
Därefter förde vi sakerna till bussen och vi startade ungefär kl. 11.15 till Vasa, När vi kom dit så hade åk 6 tid att vara på stan tills klockan var 13.00. Efter det for vi och bowlade till Cinema Bowling. Klockan 15.00 startade vi avfärden hemåt. Bussresan tillbaka var också rolig och vi var tillbaka i Björneborg ungefär kl. 17.15. Jag tyckte att resan hade varit mycket rolig.
Jerry åk6

Posted in #Skolkontakt.

Följ med på äventyret och tipsa också dina kompisar om bloggen!